Futbalové kluby v snahe mať čo najviac finančných prostriedkov na svoju činnosť a expanziu hľadajú mnohé cesty, ako ich získať. Každý klub má viacero finančných tokov, ktoré tvoria jeho celkový príjem.
Možno, že sa až hlava niekomu zatočí pri pohľade na nasledovné čísla. To, že kluby zarábajú na predaji suvenýrov s ich logom, vrátane dresov, nie je nijaká novinka, ktorá by mohla kohokoĺvek prekvapiť.
Avšak sumy, ktoré platia veľké spoločnosti klubom za to, že môžu mať svoju reklaamu umiestnenú na dresoch, sú doslova šialené.
V LaLige je povolených až päť reklamných plôch na tričku (okrem šortiek), zatiaľ čo v iných súťažiach, ako napríklad v talianskej Serie A, sú povolené štyri. Exkluzivita je však drahšia, a preto mnohé z klubov, ktoré si účtujú najviac, majú na dresoch logá povedzme len dvoch sponzorov. Presne to je aj prípad lídra.
Real Madrid získal za sezónu vďaka reklamným plochám na dresoch až 190 miliónov eur, vďaka čomu je absolútnou jednotkou v celosvetovom meradle. Na jeho drese sú logá Adidas a Fly Emirates, pričom tieto spoločnosti zaplatil 120 a 70 miliónov eur.
Na 2. mieste je v tomto ohľade so 183 miliónmi eur FC Barcelona, ktorá zinkasovala 105 miliónov od Nike, 70 miliónov od Spotigy a 8 miliónov od Ambiligh TV.
TOP 3 uzatvára Paris Siant-Germain vďaka 80 miliónom od Nike, 70 miliónom od Qatar Airways, a 18 miliónom od GOAT.
Cez 150 miliónov eur sa dostali oba manchestersé kluby, zatiaľ čo medzi 100 a 130 miliónmi sú Chelsea, Arsenal, Bayern a Juventus, TOP 10 uzatvárajú Liverpool FC bol na 91 miliónoch eur.
Na tieto futbalové klubové weby chodí najviac fanúšikov: Prekvapenie na 3. mieste!
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Zdroj: Marca | Foto: Instagram