“Prelomový formát”: Pamätáte si ešte na sezónu 2006/07?

Hoci éra samostatného slovenského futbalu má (ak nerátame vojnové obdobie) menej než 30 rokov, najvyššie súťaže majú za sebou všelijaké úpravy a reorganizácie. Azda najzaujímavejším formátom bol ten, ktorý avšak vydržal len jedinú sezónu – 2006/07.

V tom čase mala Corgoň liga (ako znel oficiálny názov najvyššej súťaže) 12 účastníkov, rovnako, ako II. liga. Na rozdiel od všetkých ostatných sezón sa ale hrala pomerne zaujímavá veľká baráž, ktorá sa na sklamanie mnohých viackrát nezopakovala. Samozrejme nutno dodať, že mala aj svojich odporcov, čo bol aj dôvod jej zániku.

Obe ligy mali po 12 účastníkoch, čo sme spomenuli, pričom zásadná bola tabuľka po 22. kole, a teda v čase, keď všetky celky odohrali proti svojim súperom dva zápasy (jeden doma, jeden vonku). Po nej totižto TOP8 Corgoň ligy hrala o titul, tímy na 5.-12. mieste II. ligy o záchranu a veľkú medziligovú baráž hralo až osem klubov (9.-12. tím Corgoň ligy a 1.-4. tím II. ligy). Následne všetky tri 8-členné “skupiny” mali na programe ešte po 14 duelov, a teda, ich účastníci opäť hrali medzi sebou systémom doma-vonku.

Slovan sa vtedy vracal ako nováčik na výslnie

Aký je váš názor na formát zo sezóny 2006/07? Chceli by ste, aby sa vrátil alebo ste proti takýmto širokým barážam? Pochopiteľne, aktuálne hrá II. ligu až 16 klubov a ak by sa chcelo vytvoriť niečo obdobné, musela by byť opäž zúžená alebo by musel byť vymyslený iný formát baráže.

Len dodáme, že z majstrovského titulu sa radovala MŠK Žilina, druhé miesto obsadila Artmedia Petržalka a TOP3 uzavrel Slovan, hoci do skupiny o titul sa dostal z posledného 8. miesta. V baráži sa udržalo trio Trnava, Dubnica a Trenčín, piate miesto obsadil Inter, ktorý teda vypadol, a naopak, medzi elitu postúpili Zlaté Moravce, ktoré skončili na 3. mieste. Posledné priečky obsadili Močenok, Rimavská Sobota a Šaľa. Medzi hviezdy súťaže patrili kráľ strelcov Tomáš Oravec, no aj Stanislav Šesták či neskôr tragicky zosnulý Juraj Halenár.

Zdroj: Športovýmagazín.sk | Foto: Twitter, Facebook